Falafel - vegansk og glutenfri.

Quinoa bowl med falafel og hummus.

Da jeg havde lavet falafler her til aften, kom det store spørgsmål: “Hvad skal tilbehøret være i dag?”.
Jeg gik i tænkeboks og blev enig med mig selv om, at jeg ville lave en lækker quinoasalat med hummus til.
Der er ingen decideret opskrift på denne, da jeg før har delt opskrifterne. Derudover vælger du jo selv hvilket tilbehør du ønsker i din salat.
Dog vil jeg komme med en nogenlunde beskrivelse af hvad jeg har puttet i min salat.13010758_10208039771164447_4891376777139517434_n

Ingredienser:
Falafler
Hummus.
1 tsk. karry
1 tsk. gurkemeje
Quinoa
Sæsonens grøntsager*

*Jeg brugte: tomat, rucola, forårsløg, rødt spidskål, agurk, gulerødder og radiser.

Fremgangsmåde: 
Først laves falaflerne og hernæst skal der laves hummus.
Ved denne opskrift tilføjede jeg karry og gurkemeje i min portion hummus.
Kog quinoaen i ca. 10 min. Sluk for komfuret og lad det stå og hvile i yderligere ca. 5 min.
Grøntsagerne skæres i stykker og anrettes i skålen.
Anretningen er helt op til dig, hvilke former, strimler, spiraler, juliennestrimler du laver. Kun fantasien sætter grænser.

Tak, fordi du læser med.

Sofiesignatur

Sociale Medier:
Bruger I min opskrift, må I meget gerne bruge hashtagget #Sophieschoicest, sende mig en besked eller tagge mig, så jeg kan se jeres resultat. Jeg vil meget gerne følge med i jeres madlavning, så brug endelig hashtagget, så jeg kan se, når I bruger mine opskrifter. Jeg glæder mig til at følge jer.
Følg mig her: InstagramFacebook eller Twitter.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Falafel - vegansk og glutenfri.